Primarul Municipiului Tulcea, Ștefan Ilie, s-a declarat nemulțumit, în cadrul unui mesaj postat pe pagina sa de Facebook, de comunicarea dintre instituțiile locale și cetățeni.
El a făcut și un experiment, prin care a apelat mai multe instituții locale, fără a i se răspunde, însă, la telefon.
„La fix o săptămână de când ocup funcția, într-un maraton al cunoașterii primăriei, care va continua și în perioada următoare, vă pot spune că stăm foarte rău la majoritatea responsabilităților pe care le avem, la serviciile pe care le oferim locuitorilor și foarte prost la capitolul comunicare.
Ne-am învățat de foarte mult timp să ne facem că plouă și să fugim de răspunderea calității serviciilor pe care trebuie să le oferim populației.
Comunicarea aduce responsabilitate, sesizează problemele, identifică și aplică soluțiile, atât cele imediate, cât și viitoare. Comunicarea identifică și strategia de dezvoltare, și resursele umane și financiare. Comunicarea stabilește relații constructive între locuitori și funcționarii publici”, a scris Ștefan Ilie pe Facebook.
Primarul din Tulcea spune că pentru locuitorii orașului este aproape imposibil să ia legătura cu instituțiile locale, deoarece multe dintre acestea nu au nici măcar pagină de Facebook.
„Însă la Tulcea oamenii nu au unde să întrebe. Direcții și societăți importante nu au simpla pagină de Facebook, cea mai accesată rețea. Unele au, dar sunt blocate intenționat canalele de comunicare sau direcționează locuitorii către site-uri greu accesibile, unde foarte greu poți trimite o întrebare, iar dacă reușești nu îți răspunde nimeni”, spune edilul.
Ștefan Ilie a postat și două videoclipuri în care arată cum nu reușește să contacteze prin telefon nici Societatea Servicii Publice Tulcea, nici compania locală de termoficare.
Primarul adaugă că le-a cerut instituțiilor ca, până vineri, 6 noiembrie, „să pună la punct comunicarea primară, obligatorie” cu cetățenii.
„Exemplul 1: Societatea Energoterm, care acum este în proceduri de pornire a agentului termic, întârziate de lucrările de reparații ale unor rețele, are pagină de Facebook, însă contactul prin mesaj te direcționează pe pagina de web, unde transmiterea dă eroare. Îți mai rămâne să suni, însă, așa cum se poate observa în clipul video, dar la Relații cu clienții nu răspunde nimeni.
Culmea, acum când sunt temperaturi scăzute, când abonații au nevoie de căldură și când este obligatoriu să se cunoască cum și când se remediază problema.
Exemplul 2: Societatea Servicii Publice. La fel ca la Energoterm.
Toate serviciile publice au termen vineri, 6 noiembrie, să pună la punct comunicarea primară, obligatorie: mesaj și apel cu răspuns la fiecare”, a adăugat Ștefan Ilie.